dimarts, 28 de juliol del 2009

Crònica campionats d'España masters en ruta

El passat dissabte, es varen disputar els campionats d'Espanya en ruta per les categories senior i masters 30,40,50,60, a Mieres (Asturies).
La meva quarta experiència en un campionat nacional, que em feia pensar que no seria com les anteriors disputades en territori murcià.
Totalment encertat, arribava divendres al matí acompanyat pels també sel.leccionats seniors, Jose Mª Benitez, Raul Cruz i Albert Sanchez. Després de fer nit a Burgos amb una temperatura que apenes superava els 20 graus, deixant enrere les màximes rècords de Catalunya.
Abans de dinar ens posavem el trajo de batalles i anàvem a fer la inspecció al territori comantxe (asturià).
La cursa tant pels seniors i masters 30, consistia en una volta curta amb la dificultat del port de Carabanzo i dues llargues amb el port de Paxío i Carabanzo.
Decidiem fer una volta llarga i començar per el Paxío seguidament anar a buscar el de Carabanzo.
Paxío: alias PANXO; Passaves de peu pla a la típica pujada d'urbanització al 10% en 2kms que sempre saps que està allà però sempre acabes passant de llarg i deixant per un altre dia.
Seguidament descendia lleugerament uns 500m per tornar a picar fort amunt 2 kms més.
Tornar a descendir uns 250m fort per acabar els darrers 3 kms pràcticament superior al 9%. Baixada perillosa amb rampes del 12%.
Carabanzo: alias Garbanzo; Passaves de pla a una rampa de 100m, descans, 1 km, descans, 2kms, descans, últim km en plena rampa passant pel mig del poble. Seguidament una baixada molt perillosa amb descens al 12-14%.
El desenllaç de la cursa es feia totalment fàcil d'intuir.
Em vaig concentrar en estar el màxim endavant possible, no intentar escapar-me, ni dir res a ningú.
De la sortida a Mieres a peu de Garvanzo passant per Pola de Lena, el pilot totalment agrupat amb alguns intents fortuits de fugues que no anirien enlloc.
La primera ascenció a Carabanzo, havia dit que hi havien descansos...a tota pastilla amb un pilot que superava les 150 unitats i on el pas per Carabanzo per iniciar el descens, s'estrenyia per on només passaven dos corredors ajustadament.
Finalitzat el descens amb molta cura, reagrupament del pilot pels quatre kms en suau descens i vent suau en contra fins a Mieres.
Seguidament ascens al PANXO, on els homes forts esperaven fer la selecció dels més forts i on la resta intentariem estar el més endavant possible per acabar la cursa en una posició més o menys digna.
Passada la primera rampa, s'anava a mil! i intentava respirar a fons per recuperar-me però seguidament em trovaba a peus de la segona rampa. Finalitzada posar el plat gran per seguidament tornar a treure'l per iniciar la següent i més llarga pujada.
En l'últim km anant al límit m'agafa per darrere l'amic Cleofàs del Reale-Ara Lleida i a la seva roda aconseguim coronar. En cap moment vaig mirar enrere sempre concentrat al davant.
A la baixada vaig haver d'arriscar un pèl per no quedar tallat a causa de corredors que per por de caure frenaven massa i es tallaven amb els de davant.
En arribar a baix, desseguida es formaven grups d'una quinzena de corredors i vaig intentar estar en el grup més davanter per evitar haver de patir perseguint i conservar forces.
Amb la carrera ja feta amb un grup de 25 corredors per davant, les següents pujades al Garbanzo i al Panxo varen ser dures però no agòniques com la primera.
Intentàvem tallar el pilot ja que era molt nombros però allà tothom camina com cavalls i és molt difícil.
Última oportunitat el descens a Carabanzo, per això vaig estar molt atent en la pujada i vaig atacar en els últims 500m per llençar-me en un descens arriscat.
Juntament amb un altre corredor varem obrir forat però desseguida se'ns unia un grup de 6 corredors i més endavant aniria entrant tothom.
Entrant a Mieres el pilot es consolidava i la única oportunitat seria mantenir-me el més endavant possible. Últim Km amb molts nervis tothom intentant agafar les primeres posicions abans de girar la última curva a 90º per la recta de meta.
Perfecte, em trobo entre els 10 primers ara només tinc que exprimir tot el que em queda per entrar davant. Finalment tercer del pilot i 29è a la general.
Una cursa adequada per la gent forta en la muntanya, on de ben segur que gent com en Morales, Alier, Girones i A. Cruz. Que en principi havien d'anar-hi o haurien fet molt bé.
Per les dades es pot deduir la duresa de la cursa, sens dubte la mitja més baixa que he fet en cursa. Dades de la cursa: 94 kms a vel. mitja 35'5km/h i vel. màxima 68 km/h
Gràcies també a Joaquim Arroyo que no venia a correr i finalment va sortir juntament amb mi per donar-me suport moral i a Cleofàs per la seva ajuda en el tram final a l'alt de Paxío.